om het eens niet over het studeren te hebben…

Overmorgen staat op het programma een examen dat een dramatische afloop zal kennen. Dat kan ik u nu wel al vertellen. Dus wat doen we dan ipv te studeren? Nog een blogpostje misschien? Eentje zonder echte inhoud, zonder goede opbouw, zonder pointe, gewoon over waar wij wèl gelukkig van worden. Het zal u niet verbazen dat dat onder andere de kinderen zijn. Want 2 en 4 jaar, dat geeft ambiance! Een greep uit het verzameld werk van de twee spoken:

-Mamaaa… er hangt een deken aan mijn snottebel… (Léon)

-Mamaaa…er hangt een raam aan mijn gordijn… (Marie 10 minuten slappe lach later dan Léon zijn uitspraak)

-Mamaaa… stopt met zingeuuu… ik ben wel aan het eten hé (Léon)

-Marie tegen Léon: ” gij kleine domme Léon!” waarop Léon tegen mij: “Mamaaaa… Marie zegt dat ik klein ben!”

Verder hebben we ook nog de trots, om de dochter die met haar vier lente’s toch al redelijk wat tekst op een blad kan zetten. En het gaat rap. In november schreef ze haar eerste woordje, IMIL (naar Emile, de buurjongen), toen volgden alle namen van de klasgenoten, en ondertussen zijn we januari, en krijgen we soms al heuse zinnen in bijlage bij haar tekeningen. Ik ben te groot geworden om jaloers te zijn, maar toch kan ik het niet helpen om het lastig te vinden om tekening na tekening richting juf te zien verdwijnen. In mijn gedachten krijgt die juf zo’n 10 tekeningen per dag, wat op een maand al zo’n hoeveelheid is, dat men er zijn haard toch al eens mee kan aansteken. De realiteit zal wel niet zo erg zijn, maar echt zeker is men toch nooit hé. Daarom trek ik foto’s van de tekeningen. Omdat ze later toch zal zien hoe ze evolueerde.

IMG_5919

voor de slechte verstaanders, ze bedoelt lieve mama, met daarna de K van ketnet

IMG_5960

een kameel en een appel dus 🙂

en tegenwoordig lezen we al dit:

IMG_5961

een kasteel met een prinses en een prins

met op de achterkant:

IMG_5962

ik ep een kastel getekent en et is van marie

en last but not least:

voor wie niet goed ziet wat ze tekende: TWALLET dus :)

voor wie niet goed ziet wat ze tekende: TWALLET dus 🙂

 

En terwijl de dochter met dit bezig is, word ik door de zoon dag na dag overladen met kusjes op mijn voorhoofd. U zou zich voor minder gelukkig voelen, niet?

Allé hup, en nu weer aan het werk, Moeferkoe, het drama wenkt.

5 Responses to “om het eens niet over het studeren te hebben…”


  1. 1 Severine januari 28, 2013 om 9:58 pm

    En toch veel sterkte woensdag. Ik zal hier een hele dag lopen duimen dat ze er niet goed van zijn (Het is niet dat ik iets anders te doen heb). Probeer toch nog maar wat te studeren, en vergeet uw eigen vorige blogpost niet :p

  2. 2 zapnimf januari 29, 2013 om 2:25 pm

    Dus dat gaat faliekant aflopen? (Ik weet nog niet of ik je geloof), maar is dat nu een reden om je toilet zo achter te laten als je menstrueert?

    Hoho, je bent terug aan het bloggen dus. Nu efkes bij gaan lezen.

  3. 3 elke januari 29, 2013 om 8:07 pm

    Grappig kinders heb je toch 🙂
    Veel succes met ’t exaam!

  4. 4 Patsy januari 29, 2013 om 11:24 pm

    Waauw, ik denk dat het uitzonderlijk is dat een vierjarige al zo goed kan schrijven! Misschien dat zij u wat kan helpen met uw examen 😛
    Grappig dat ze op het einde van haar blad plots van rechts naar links en in spiegelschrift schrijft. (“ik ep een kastel getekent en et is van marie”) Ze lijkt me wel hoogbegaafd, echt!

  5. 5 moeferkoe januari 30, 2013 om 5:25 pm

    @severine: maar ik heb geen grot!
    @zap: oei, zo had ik het nog niet bekeken, terug weer eens vaker gewoon een drolletje achterlaten in ’t vervolg 🙂
    @elke: merci, laatste examen net achter de rug, nu is het weer feest tot tegen dat we de punten krijgen 😉
    @Patsy: Ben er zeer trots op, maar gene paniek, geen hoofdbegaafdheid in het spel, gewoon een bijzondere interesse in schrijven:)


Geef een reactie

